رئیس اتحادیه طلا و جواهر :

شرایط برای کاهش قیمت انس طلا مهیا نیست/ تبعیت بازار طلا و سکه از انس طلا

کد خبر : 18209
30 شهریور 1403 - 13:06

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: انس طلا هفته جاری را با افزایش آغاز کرد و بازار داخلی طلا و سکه نیز به تبعیت از طلای جهانی افزایشی شد. حال باید دید بازار جهانی در روزهای آینده چه تغییراتی می‌کند. ولی در کل شرایط برای کاهش قیمت انس طلا مهیا نیست.

 

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: انس طلا هفته جاری را با افزایش آغاز کرد و بازار داخلی طلا و سکه نیز به تبعیت از طلای جهانی افزایشی شد. حال باید دید بازار جهانی در روزهای آینده چه تغییراتی می‌کند. ولی در کل شرایط برای کاهش قیمت انس طلا مهیا نیست.

قیمت دلار در بازار غیر رسمی طی ساعات ابتدایی روز جاری با کاهش ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومانی همراه شد تا بازار طلا و سکه در پی دریافت سیگنال‌های مختلف از دلار و انس طلا هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را تجربه کند. ولی در نهایت انس طلا سکان بازار را در دست گرفت و قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری تابستان ۱۴۰۳ به سمت صعود حرکت کرد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه در آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۳ می‌گوید: بازارهای جهانی از ابتدای هفته جاری تحت تأثیر تغییر ارزش پول اروپا قرار گرفتند و انس طلا قیمت جدیدی را به ثبت رساند، به طوری که انس در ابتدای هفته با افزایش حدود ۵۹ دلاری کار خود را آغاز کرد و بازار داخلی طلا و سکه نیز به تبعیت از انس طلا افزایشی شد.

این مقام صنفی ادامه می‌دهد: در مجموع رشد طلا جهانی در این هفته بر تمام بازارها در سطح دنیا تأثیر گذاشت تا نوسانات افزایشی تجربه کنند. بازار طلا و سکه داخلی ما نیز با توجه به رشد طلا جهانی و نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد مسیر صعودی را طی کرد. در حال حاضر شرایط برای کاهش قیمت انس طلا مهیا نیست و انس در مسیر صعود حرکت می‌کند تا رقم‌های جدیدی را به ثبت رساند.

قیمت طلا در آخرین روز کاری تابستان ۱۴۰۳

قیمت انواع سکه در ششمین روز هفته جاری در مسیر افزایشی و کاهشی در رفت‌و آمد بود و در لحظه نگارش این گزارش سکه تمام با رشد ۵۰ هزار تومانی روی پله ۴۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان قرار گرفت. نیم سکه نیز موفق به فتح کانال ۲۴ میلیون تومان نشد و با قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه تنها عضو کاهشی خانواده سکه بود که با کاهش ۵۰ هزار تومانی کانال ۱۶ میلیون تومان را ترک کرد و با بهای ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی مانند عضو بزرگ خانواده سکه ۵۰ هزار تومان افزایش یافت و در ایستگاه هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

قیمت طلا همانند سکه در صبح روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه افزایش محدودی را به ثبت رساند و هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۷۳ هزار تومانی با رقم ۱۶ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش جزئی هشت هزار و ۷۰۰ تومانی ارزشی معادل سه میلیون و ۷۴۰ هزار تومان پیدا کرد. طلای دست دوم نیز با قیمت سه میلیون و ۶۹۲ هزار تومان خرید و فروش شد. در این لحظه قیمت انس طلا معادل ۲۵۷۲ دلار است.

بازار طلا میزبان تغییرات جزئی

به اعتقاد رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران میزان تقاضا در بازار طلا باوجود گذشت دو هفته از ماه ربیع‌الاول چندان افزایش نیافته است و همچنان رکود در بازار طلا پابرجاست. بذرافشان در این باره توضیح می‌دهد: اکنون شاهد تغییرات جزئی در شرایط بازار طلا نسبت به وضعیت بحرانی بازار در ماهای محرم و صفر هستیم. ولی در مجموع شرایط بازار طلا و سکه باوجود گذشت حدود دو هفته از ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن اعیاد تغییر چندانی نکرده و میزان تقاضا بالا نرفته است تا از رکود خارج شویم. با این حال باید دید بازار جهانی طی روزهای آتی چه تغییراتی می‌کند و این تغییرات به چه میزان بر بازار داخلی ما تأثیرگذار است. همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا می‌تواند تأثیر جدی بر نوسانات نرخ طلا و سکه داشته باشد.

منبع: ایراسین

نویسنده: اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران ۶۷ بازدید بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی شده توسط: آریان دیتا